COVB

Actualitat/ Notícies

Reunió amb Socialistes i Units per Avançar per defensar les inquietuds del sector veterinari

11/04/2025

En el marc de les trobades iniciades a finals de març, aquesta setmana el COVB, juntament amb el Consell i la resta de presidents dels Col.legis Veterinaris Catalans, s’ha reunit amb representants del grup parlamentari Socialistes i Units per Avançar per traslladar-los les principals inquietuds del col·lectiu veterinari.

Durant la reunió, es van tractar els següents punts clau:

  • La problemàtica relacionada amb l’aplicació del Reial decret 666/2023, de 18 de juliol, que regula la distribució, prescripció, dispensació i ús de medicaments veterinaris.
  • La necessitat d’aprovar el decret que estableixi la vacunació antiràbica obligatòria a Catalunya per garantir la salut pública i animal.
  • La petició que els professionals veterinaris puguin subministrar el tractament complet per als seus pacients, millorant així l’atenció i el seguiment veterinari.
  • El greuge comparatiu que pateix el sector veterinari per l’IVA aplicat als seus serveis respecte a altres professions sanitàries.

A més, durant la reunió es va oferir la plataforma de l’AIAC (Arxiu d’Identificació d’Animals de Companyia) com a eina eficaç per al registre sanitari dels animals de companyia a Catalunya.

Des del COVB i el Consell seguirem impulsant aquestes trobades per garantir que les reivindicacions del sector veterinari siguin escoltades i tingudes en compte per part dels grups parlamentaris.