COVB

Actualitat/ Notícies

Acceleració de la vacunació enfront de la dermatosi nodular contagiosa al Segrià, les Garrigues i l’Urgell

20/05/2026

La Subdirecció General de Ramaderia recorda al sector la necessitat d’accelerar la vacunació obligatòria enfront de la dermatosi nodular contagiosa (DNC) a les comarques del Segrià, les Garrigues i l’Urgell, incorporades a la zona de vacunació I a mitjan març de 2026.

Dos mesos després de l’inici de la vacunació en aquestes zones, els percentatges assolits continuen sent baixos: encara no arriben al 40% a les Garrigues i l’Urgell, i se situen lleugerament per sobre del 50% al Segrià, comarca que ja tenia part del territori inclòs en zona de vacunació I des de l’inici.

Aquesta baixa cobertura vacunal pot dificultar l’assoliment i manteniment de la protecció col·lectiva al territori, a més de suposar un risc sanitari per a les explotacions no vacunades i per al conjunt del sector.

📅 Data límit: 1 de juny de 2026

A partir d’aquesta data:

  • Els moviments només es podran realitzar en base a vacunació.
  • No es podran acollir a altres casuístiques autoritzades fins ara, com moviments dins la mateixa cadena de subministrament o entre explotacions de producció i reposició.
  • S’establiran restriccions individuals a les explotacions no vacunades.
  • Caldrà abonar la taxa corresponent per a l’emissió del Certificat Sanitari de Moviment (CSM).

Des del COVB recomanem als professionals veterinaris i a les persones responsables d’explotacions de les zones afectades que revisin l’estat vacunal del cens i planifiquin la vacunació amb la màxima antelació possible.

La col·laboració del sector és clau per reduir el risc sanitari i protegir les explotacions davant una malaltia amb potencials repercussions greus per a la ramaderia bovina.