COVB

Actualitat/ Notícies

Publicada l’Ordre ARP/139/2025: modificacions en els ajuts de sanitat animal

05/09/2025

L’11 d’agost de 2025, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC núm. 9475) ha publicat l’Ordre ARP/139/2025, de 6 d’agost, que modifica l’Ordre ACC/201/2023 per la qual s’aproven les bases reguladores dels ajuts destinats a l’execució de programes de sanitat animal.

Principals novetats de la modificació:

  • Inclusió de l’aviram com a espècie subvencionable.
  • Reforç del programa de Salmonel·la, amb finançament per a vacunes i per a productes contra l’àcar vermell.
  • Nova justificació per mòduls en els programes de tuberculosi bovina i d’agalàxia ovina i caprina.
  • Ajust dels criteris de priorització i prorrateig en diversos sectors per garantir una distribució més eficient dels recursos.
  • Actualització dels barems de subvenció en el porcí, cunícola, boví, petits remugants, apícola, equí i mol·luscs.

Els ajuts tenen com a objectiu compensar ramaders i productors pels costos derivats de la prevenció i el control de malalties, contribuint a la competitivitat del sector i a la protecció de la salut pública i la seguretat alimentària.

Consulta el text complet al DOGC 11/08/2025.