Titular página
Publicació on-line del Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona
Edició 139 - 2-12-2016
Segueix-nos afacebookTwitter
 

 
FULLS DE RECLAMACIONS

El COVB recorda l'obligatorietat dels centres veterinaris de disposar de fulls de reclamacions

El Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona (COVB) recorda l’obligatorietat dels veterinaris col·legiats de tenir fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia a disposició dels clients consumidors.

Segons detalla el Decret 121/2013, de 26 de febrer, pel qual es regulen els fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia en les relacions de consum, els veterinaris liberals col·legiats han de disposar de fulls oficials d’acord amb un model normalitzat, quan els destinataris dels serveis siguin persones consumidores.

Tanmateix, no han de complir amb aquesta obligació per exemple els veterinaris que s’ocupen de la salut dels animals d’una botiga o d’un criador o d’una explotació ramadera, ni els que assessoren la indústria alimentària. Així mateix, cal recordar que els centres veterinaris que compatibilitzen els serveis veterinaris amb la venda de productes per animals de companyia o altres serveis no professionals, com ara els de perruqueria, ja tenien la obligació de disposar dels fulls oficials als  establiments.

Obligacions a complir pels professionals veterinaris

Els professionals que desenvolupen tasques davant consumidors o usuaris, encara que sigui de forma puntual, entre d’altres obligacions, cal que exhibeixin un cartell de manera visible i permanent on s’anunciï la disponibilitat dels fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia. A més, no disposar de fulls oficials es considera infracció administrativa, així com la negació a subministrar-los, o lliurar-ne que no siguin oficials.

Les infraccions que poden produir-se per diversos motius, poden ser qualificades de lleus, greus o molt greus segons les circumstàncies, i poden ser sancionades amb multes de fins a un milió d’euros.

Tramitació dels diferents tipus de peticions

Els usuaris dels centres i els serveis veterinaris poden realitzar diferents tipus de peticions per escrit mitjançant els fulls oficials de reclamacions. La formalització de queixes, reclamacions i denúncies es pot fer al centre veterinari o establiment professional.

El veterinari, o persona del centre que el representi, ha de signar el full de reclamació, posar el segell a l’espai reservat per a aquesta finalitat. Aquesta actuació per part del centre només té efectes de justificant de recepció i no de reconeixement d’allò que s’hi indica. A més, el centre pot fer constar al full les al·legacions que consideri oportunes. El client ha de lliurar un exemplar del full al veterinari, en el qual ha d’indicar la data de lliurament. Si es tracta d’una denúncia, també es pot enviar al col·legi del professional veterinari.

El professional veterinari del centre o el servei ha de donar resposta a la queixa o reclamació en el termini màxim d’un mes. Si la resposta no és satisfactòria, els usuaris poden realitzar la queixa o reclamació a les oficines de consum, així com als col·legis professionals veterinaris, si hi ha implicada una persona veterinària col·legiada.

 

Retorn Tornar a la portada de l'e-news

 


 
Per a més informació contactar amb COVB:
Av. República Argentina, 21-25 08023 Barcelona.
Tel: 93 211 24 66 - Fax: 93 212 12 08 · E-mail: covb@covb.cat · www.covb.cat