Els arguments per exigir l’obligatorietat de la vacuna contra la ràbia són inesgotables

28 de Abril de 2016

Les notícies que arriben des d’Astúries donen encara més pes als nostres arguments. Des del COVB fa anys que demanem l’obligatorietat de la vacuna contra la ràbia per mirar de contenir aquesta perillosíssima malaltia, que també afecta els humans.

En una entrevista publicada al diari La Nueva España, el president de l’Associació Empresarial de Professionals Veterinaris del Principat d’Astúries i de la Confederació Empresarial Veterinària Espanyola, Jorge Pablo Pascual, afirma que “Astúries no està lliure de ràbia” i afegeix una dada alarmant: “En tretze anys la protecció ha baixat un 79%”.

Segons un estudi recent, Astúries està a la cua de les regions de l’Estat en vacunació contra aquesta malaltia. En tretze anys sense l’obligatorietat de la vacuna, la protecció ha passat del 90% del 2002 al 11,4% del 2015.

“Fins i tot la OMS adverteix que la vacuna contra la ràbia és fonamental”, recorda Jorge Pablo Pascual, al mitjà esmentat.

Les accions del COVB

Per tot plegat, des del COVB recordem que a Catalunya, i malgrat la nostra insistència a l’administració competent, tampoc no és obligatòria aquesta vacuna, cosa que posa en perill no només la població animal sinó la humana.

La nostra postura, per tant, seguirà sent la de continuar treballant amb l’administració per exigir l’aprovació del decret per l’obligatorietat de la vacunació, que ja va quedar enllestit fa uns mesos.